OSOBNOSTNĚ SOCIÁLNÍ A PROFESNÍ ROZVOJ PŘEDŠKOLNÍCH PEDAGOGŮ MŠ v rozsahu 40 hodin

Kurz je akreditován MŠMT pod č. MŠMT - 854/2017-2-42
 
Cíl kurzu:
Program DVPP bude zaměřen na rozvoj osobních kvalit, prohloubení zejména komunikativních a kooperativních dovedností a rozvoj profesionální činnosti pedagogů. Cílem je zvýšit úroveň jednotlivých kompetencí pedagoga včetně začlenění nových poznatků z oblasti vědeckého zkoumání mozku a trendů ve vzdělávání. Cílem je především podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání.
Kurz bude zaměřen na osobnostní rozvoj pedagoga především v oblasti sebereflexe a prevence syndromu vyhoření, dále pak v oblasti komunikačních dovedností a řešení složitých situací při práci v předškolním zařízení, bude se věnovat rozvoji sociálních dovedností pedagogického pracovníka, pomocí interaktivních metod zvýší schopnost vnímat děti jako individuality a osobnosti a rozvine schopnost kreativity pedagoga s ohledem na potřeby dětí.

Cílová skupina
- Seminář je určen pro pedagogické pracovníky MŠ a je akreditován pro realizaci z projektu “Šablony pro ZŠ a MŠ”

Program kurzu

Sebepoznání
  • Poznání vlastní typologie osobnosti.
  • Pochopení svých vlastností.
  • Pozitivní přerámování.
  • Budování sebevědomí, práce s předsudky, práce s pochybami.
Sebereflexe
  • Práce s vlastními emocemi, co mě stresuje a co ne.
  • Zjištění vnímání zpětné vazby – pozitivní i negativní.
  • Analýza příčin vlastního jednání a jeho důsledků.
Prevence syndromu vyhoření
  • Pojem „burn-out syndrom“ neboli syndrom vyhoření.
  • Detekce možných příčin syndromu vyhoření u pedagogů.
  • Vztah mezi stresem a syndromem vyhoření.
  • Diagnostika příznaků syndromu vyhoření u pedagogů (symptomy vyhoření).
  • Vývoj syndromu vyhoření u pedagogů.
  • Prožívání vyhoření.
  • Komponenty vyhoření.
Syndrom vyhoření v praxi – prevence a prožívání
  • Typy zátěžových a chronických situací ve škole s potenciálem vést k syndromu vyhoření a jejich zvládání.
  • Pomoc sám sobě.
  • Pomoc zvenčí.
  • Tipy a rady co dělat, když syndrom vyhoření u pedagoga nastane (prevence).
Komunikační dovednosti
  • Základy komunikace – pozitivní komunikace, verbální a neverbální složka komunikace a její vliv na výsledek.
  • Aktivní naslouchání a reflexe.
  • Komunikace v zátěžových situacích - konflikty
Řešení problémů v předškolním zařízení
  • Rizikové chování dětí.
  • Jak rozpoznat rizikové chování u předškolních dětí.
  • Spolupráce s rodiči.
  • Kdy zahájit spolupráci s třetí stranou
Spolupráce a její pojetí v rámci školy
  • Definice spolupráce, spolupráce mezi pedagogy.
  • Skupinová práce dětí.
  • Kreativní metody vytvářející týmové prostředí.
Protipředsudkové vzdělávání
  • Multikulturní prostředí současné doby, rozdílnost v rámci generací.
  • Vnímání dítěte jako individualitu.
  • Podpora versus výchova.
  • Popis stereotypů přístupu k výchově a nastavení nového vnímání pedagogické činnosti.
Obsah a příprava prezentace
  • Příprava a koncepce prezentace, interaktivní nástroje,
  • Možnosti PowerPointu
Příprava pedagoga na prezentaci
  • Příprava pedagoga na prezentaci, zklidnění, znalost tématu, dechová cvičení.
Nástroje pro interaktivní prezentaci
  • Image a další prostředky – převleky, kostýmy, prostor pro zapojení dětí.
 
Kurz bude veden formou workshopu. Je zaměřen na praktický nácvik modelových situací z prostředí účastníků. Je zakončen testem a účastník získá osvědčení o absolvování kurzu.
 
rozsah: 40 hodin/cena 11 500,-/osobu
 
Místo konání: Lužické náměstí 211, Rumburk
Dny:
Termín: Datum bude upřesněn
Kat. číslo: 104
Cena s DPH: 13 915,00 Kč

Lektoři kurzu

Materiály ke stažení

+420 731 447 999

Nenechte si ujít aktuální nebo akční nabídky

  Odeslat
Kde nás najdete

Kontakt

DCT International s.r.o.
Venušina 534/7
Liberec I. - Staré Město
460 01 Liberec

tel: +420 731 447 999
e-mail: info@dct-sro.cz